fbpx

Γιάννης Διαλινός

Είναι απόφοιτος της Ανωτάτης Σχολής Καλών Τεχνών. Σπούδασε ζωγραφική με καθηγητή τον Γιάννη Μόραλη και διακόσμηση-σκηνογραφία με καθηγητή τον Βασίλη Βασιλειάδη. Από το 1987 μέχρι σήμερα ασχολείται με τη διαφήμιση και την εσωτερική διακόσμηση. Έχει εικονογραφήσει βιβλία, ενώ δουλειά του έχει δημοσιευτεί σε πολλά περιοδικά. Έργα του έχουν παρουσιαστεί σε ατομικές και ομαδικές εκθέσεις. 

Σπουδάσατε με καθηγητή τον Γιάννη Μόραλη και τον Βασίλη Βασιλειάδη. Θέλετε να μας πείτε από που ξεκίνησε το ενδιαφέρον για τη ζωγραφική;

Nα σας πω ότι δεν θυμάμαι να πέρασε μια μέρα της ζωής μου χωρίς να “μουτζουρώσω“ ένα κομμάτι χαρτί; Άλλωστε είχα και έναν πολύ δημιουργικό μπαμπά με σχετικά κοινό αντικείμενο, που κάθε μέρα μου μαζί του ήταν μαγική όπως και την κυρία Χιώτου, την καθηγήτρια των καλλιτεχνικών στου Παπαΐωάννου. Αυτή η κυρία με πήρε από το χέρι και μου έδειξε το “φωτεινό μονοπάτι “. Δεν υπήρξε γυρισμός!

Ποια θέματα σας απασχολούν στη ζωγραφική;

Ο άνθρωπος, πάντα ο άνθρωπος, τα πάθη του και τα παθήματα του. Όλες μου οι ζωγραφικές σειρές σε αυτόν αναφέρονται… Στον άνθρωπο και την επαφή του με τις μηχανές (ΕΝΑΣ ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΟΣ ΥΠΕΡΟΧΟΣ ΚΟΣΜΟΣ), με τις γενετικές μεταλλάξεις (METALLAXIS), με τα αρχέγονα δεσμά του (ΔΕΣΜΩΤΕΣ), τις σκοτεινές πλευρές του (DARK ROOMS), την κοινωνικοπολιτική του ταυτότητα (ΣΥΜΦΩΝΑ ΣΥΜΒΙΩΣΗΣ), τη δυστοπική ατμόσφαιρα της επιδημίας (ΕΣΩΤΕΡΙΚΕΣ ΔΥΣΤΟΠΙΕΣ).

Φυσικά, όλο αυτό φιλτραρισμένο μέσα από τη δική μου ματιά, την άποψή μου για τη σύνθεση, τη χρωματική μου παλέτα, την αφήγησή μου. Αυτή είναι η ομορφιά της παραστατικής τέχνης. Με τις νεκρές φύσεις και τη φύση γενικότερα δεν έχω ασχοληθεί, τουλάχιστον μέχρι τώρα.

Έχετε διακριθεί και στη μελέτη επαγγελματικών χώρων, στην εσωτερική διακόσμηση κατοικιών και στον σχεδιασμό επίπλων. Πώς αφουγκράζεστε τις ανάγκες κάθε ενοίκου;

Μα… αυτό ακριβώς είναι το ζητούμενο. Η ανάγκη μας να ζήσουμε σε ανθρώπινους χώρους, σε ασφαλές και διαρκές κέλυφος, προστατευμένες φωλιές που θα μας παρέχουν δυνατότητες έμπνευσης και έκφρασης και μετά το τέλος της δουλειάς του διακοσμητή. Πάντα αφήνω χώρο έκφρασης στους ενοίκους, άλλωστε αυτοί θα τον ζήσουν, θα τον χαρούν στη συνέχεια, όταν εγώ θα έχω αποχωρήσει.

Τι διαφορά έχει ένας δημόσιος χώρος από έναν ιδιωτικό; Ποιο είναι το πρώτο πράγμα που προσέχετε όταν μπαίνετε σε έναν χώρο;

Οι διαφορές είναι αυτονόητες και τεράστιες. Τα μεγέθη είναι άλλα. Εγώ “μπαίνω“ με τις γυψοσανίδες που λέμε στη δουλειά, δεν έχω δικαίωμα υπογραφής για στατικές μελέτες και άλλα. Πάντα όμως θέλω να αφήνω το προσωπικό μου στίγμα και στις δυο περιπτώσεις. Το πρώτο πράγμα που βλέπω όταν μπαίνω σε έναν χώρο είναι …το ταβάνι!

Έχετε επίσης συνεργαστεί ως εικονογράφος με μεγάλες διαφημιστικές εταιρείες. Τι είναι αυτό που αγαπάτε περισσότερο στη διαφήμιση;

Πωπώ!!! Αυτή είναι μια τεράστια κουβέντα. Πολύ θα ήθελα να σας μεταφέρω αν μπορούσα σε μια άλλη εποχή, 31 χρόνια πριν ίσως; Τότε που η επόμενη μεταδικτατορική γενιά, ελεύθερη και μεθυσμένη, με επιθυμίες και όνειρα χειροποίητα, με προσχέδια και τελικές μακέτες έργα τέχνης, έστησε ένα πανηγύρι που μόνο όσοι το έζησαν, όσοι το απόλαυσαν, το θυμούνται και έχουν να πουν κάτι για αυτό. Φανταστείτε πόσοι διαφορετικοί δημιουργοί δούλευαν μετά μανίας πάνω σε μιά παραγωγή. Τώρα κλικ και κλικ και κλικ και κλικ (ήχος πληκτρολογίου).

Σας επηρεάζει η δουλειά σας στην καθημερινή σας ζωή;

Μα η δουλειά μου είναι η καθημερινή μου ζωή. Οι εξωτερικοί παράγοντες σε όλους τους τομείς της ζωής μου είναι αυτοί που την επηρεάζουν αλλά και που προσφέρουν συνάμα την έμπνευση που χρειάζομαι.

Ποια είναι τα επόμενα καλλιτεχνικά σχέδιά σας;

Δουλειά + δουλειά= δουλειά… και βλέπουμε!

Τι θαυμάζετε περισσότερο στους ανθρώπους;

Τη διαφορετικότητα, τη φωτεινή και τη σκοτεινή πλευρά τους. Άλλους τους θαυμάζω και τους ζηλεύω, άλλους τους “θαυμάζω“ και τους απεχθάνομαι!

Τι θεωρείτε ότι φέρνει ισορροπία στον άνθρωπο;

Το να νιώθει δημιουργικός, να του αρέσει αυτό που κάνει και να δίνεται σε αυτό, να νιώθει ότι τον σκέφτονται και τον αγαπούν…

Τι φοβάστε περισσότερο;

Την αντεπίθεση της φύσης!!!

Τι είναι χαρούμενη ζωή για εσάς;

Να ξυπνάς το πρωί, να “χώνεσαι“ στο μυαλό σου και να νιώθεις όμορφα.

Τι σας κινητοποιεί δημιουργικά όλα αυτά τα χρόνια;

Τα πάθη μου και τα “δεινά” μου!

Έχεις μια γεμάτη ζωή όταν…

ΖΕΙΣ!!!

Πόση σημασία έχουν τα υλικά αγαθά για μια ευτυχισμένη ζωή;

Έχουν, η αλήθεια είναι, αλλά όχι υπερβολές…

Καλοσύνη για εσάς είναι…

η συνέντευξή μας! Σας ευχαριστώ πάρα πολύ και εύχομαι καλή δημιουργική συνέχεια σε εσάς και το περιοδικό σας!

ΑΤΟΜΙΚΕΣ ΕΚΘΕΣΕΙΣ
1990, 1992: Εύμαρος, Αθήνα
1998-1999, 2001: Μονόχωρο, Αθήνα
2006, 2009: Art Space, Αθήνα
2015: Άγιος Ρόκκος, Χανιά
2021: ΛRT Gallery Μορφές. Ρέθυμνο. Αναδρομική έκθεση περιόδου 2010-2021. 22/10-20/11/2021.

ΟΜΑΔΙΚΕΣ ΕΚΘΕΣΕΙΣ
1983: “Γιαπί 66 ½ + 66 ½’” υπέρ της ελεύθερης έκφρασης των ιδεών.
1987: Biennale Νέων Καλλιτεχνών Μεσογείου – ως δημιουργός Κόμικς. (Βαρκελώνη)
1987: Πρώτη Πανελλήνια Έκθεσή Κόμικς. (Εύμαρος, Αθήνα)
1988: “Ζωγραφική και Κόμικς”. Έκθεση οργανωμένη από το Υφυπουργείο Νέας Γενιάς (Ιωάννινα).
1989: “Τέχνη για ζωή”. Έκθεση οργανωμένη από την Unicef (Αθήνα)
1994: Πρώτο Πανελλήνιο Φεστιβάλ Κόμικς. (Κέντρο Τεχνών Πάρκου Ελευθερίας, Αθήνα)
1995: Γ΄ Πανελλήνια Έκθεση Κόμικς (Μύλος, Θεσσαλονίκη)
1999-2000: Μονόχωρο (Αθήνα)
2001: Μονόχωρο (Αθήνα)
2011: Γκάζι  (Αθήνα)  
2013: Έκθεση-αφιέρωμα στον Καβάφη (XANιaRT)
2014: “Σταύρωσον” (XANιaRT)
2014: Aφιέρωμα στον Μαρκήσιο ντε Σαντ (XANιaRT)
2015: “Ανήσυχα Πορτραίτα” (Μορφές, Ρέθυμνο)
2015, 2016, 2017: “Κρίκος” (Ελαιουργείον)
2015, 2016: Μουσείο Εικαστικών Τεχνών Ηρακλείου
2016: “Νομαδικότητα” (Match More Gallery, Χανιά)
2017: “Δειπνοσοφιστές” (Match More Gallery, Χανιά)
2018: “Θεατρικοί εκ φύσεως” (Μare Gallery, Χανιά)
2020: “Τα Ίχνη μιας ζωής ΙΙΙ” (Σπίτι του Πολιτισμού, Ρέθυμνο)
2021: “ΜΗΛΩ” (ΜΗΛΩ Διαδικτυακή)
2021: “1821. Oπτική μιάς Επανάστασης” (Πολεμικό Μουσείο, Αθήνα)

ΥΠΟΤΡΟΦΙΕΣ-ΒΡΑΒΕΙΑ
1983-84: Υποτροφία εσωτερικού για διακόσμηση – σκηνογραφία (Ίδρυμα Κρατικών Υποτροφιών)
1984-85: Υποτροφία εσωτερικού για διακόσμηση – σκηνογραφία (Ίδρυμα Κρατικών Υποτροφιών)
1984: Α’ Βραβείο Διαγωνισμού Αφίσας (Ευρωπαϊκό Κέντρο Δελφών)

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *